Czym charakteryzuje się masaż sportowy?

Masaż sportowy jest techniką skierowaną głównie do osób aktywnie uprawiających wszelakiego rodzaju sportu ekstremalne. Każdy zawodowy sportowiec korzysta z takiej formy rekreacji i odnowy, jednak rosnąca popularność aktywnego trybu życia powoduje, że decydują się na to również amatorzy. Masaż sportowy swoje podstawy wziął z techniki masażu klasycznego - jest jednak dużo bardziej intensywny i energiczny. Masaż sportowy pomaga sportowcom na wielu płaszczyznach. Likwiduje skutki przetrenowania, rozluźnia mięśnie i zapobiega skurczom. Ponadto regeneruje i odnawia ciało co pozwala na znacznie lepsze osiągi przy treningach.

Podstawowe funkcje

Masaż sportowy posiada podstawowe następujące funkcje. Działa rozgrzewająco co skutecznie przygotowuje ciało do treningu lub zawodów. Regeneruje organizm, czyli pomaga szybciej i skuteczniej przywrócić ciało do porządku po wyczerpującym treningu lub wysiłku. Ponadto masaż sportowy ma właściwości lecznicze, co skutecznie wspomaga leczenie wszelkiego rodzaju urazów.

Rodzaje masażu sportowego

Pierwszym podstawowym rodzajem jest masaż treningowy. Towarzyszy on sportowcom przez cały okres przygotowawczy do ważnych zawodów. Jego celem jest zwiększenie możliwości docelowej osoby i poprawienie wydolności organizmu sportowca. W tym rodzaju masażu stosuje się techniki ugniatania i rozcierania. Ogólna technika masażu treningowego jest bezpośrednio zależna od sportowca i jego indywidualnych cech. Zależy również od rodzaju wykonywanego sportu lub dyscypliny. W masażu tym masowane są głównie mięśnie najbardziej podatne na obciążenia i wysiłek. Podczas całego cyklu ostatni masaż wykonuje się na dwa dni przed ważnymi zawodami. Jest on wówczas znacznie energiczniejszy i dłuższy.

W masażu sportowym kolejnym etapem jest masaż przed samymi zawodami. Zaczyna się na kolejny dzień po ostatnim masaży treningowym i stosuje się go do dnia zawodów.

Następnym etapem jest masaż startowy. Stosowany bezpośrednio przed rozgrzewką. Ma on na celu szybko i głęboko rozgrzać mięśnie oraz poprawić funkcjonowanie aparatu więzadłowo-stawowego. Poprawia to elastyczność wiązadeł i wspomaga zdolność skurczową mięśni. Charakter masażu startowego jest bezpośrednio związany z uprawianą dyscypliną i samym sportowcem. Jest on powolny i dłuższy dla sportowców długodystansowych, a dla krótkodystansowych – szybki i energiczny. Dla pacjentów pobudzonych zaleca się masaż rozluźniający, a dla niechętnych i rozleniwiony – masaż pobudzający. Na tym etapie mniejszą uwagę skupia się na partiach ciała najbardziej podatnych na wysiłek. Więcej na http://masaz-szczecin.pl

Ostatnim rodzajem jest masaż powysiłkowy. Stosowany głównie bezpośrednio po zawodach, ale też pomiędzy nimi. Największą uwagę poświęca się tutaj mięśniom grzbietu, karku, barków jak i tym najmniej obciążonym. Technika jest tutaj pobudzająca z zastosowaniem głębokiego rozcierania, ugniatania i oklepywania. Na tym etapie znacznie mniej czasu poświęca się mięśniom, które zostały najbardziej obciążone. Stosowana tutaj technika polega na powolnym głaskaniu i rozcieraniu mięśni.

O Artykuł zewnętrzny

Leave a comment

Your email address will not be published.


*