Joga – jakie przynosi nam korzyści?

Joga niezaprzeczalnie staje się coraz bardziej popularną formą sportu. Pewnie niejednokrotnie słyszałeś o pozytywnych skutkach tej aktywności lecz dalej masz wątpliwości co do rozpoczęcia obcowania z tą aktywnością? Pozytywne skutki uprawiania jogi są ogromne, co potwierdzają badania naukowe przeprowadzone przez ekspertów. Wbrew pozorom joga nie działa pozytywnie tylko i wyłącznie na ciało. Swój wpływ ma również na umysł i emocje o czym wiedzieli już w czasach starożytnych - bez żadnego poparcia naukowego.

Wpływ jogi na ciało

Poprzez odpowiednie ruchy w tym niezwykłym sporcie Twoje ciało przede wszystkim się wzmocni. Nabierzesz odpowiedniej gibkości ciała, dzięki czemu będziesz mniej podatny na wszelkie urazy. W jodze angażowane są praktycznie wszystkie grupy mięśni, stawy i kości – co skutecznie rozwija całe ciało. Opanowując ten coraz to bardziej popularny gatunek aktywności fizycznej staniesz się po prostu młody! Za pośrednictwem jogi zwiększa się ilość antyoksydantów we krwi co bezpośrednio zwiększa zdolność organizmu do samooczyszczenia i regeneracji. Dodatkowo obniżysz w ten sposób poziom cholesterolu, glukozy i sodu. Naukowcy udowodnili, że zwiększa się również poziom adenozyntrójfosforanów co skutkuje większą ilością energii.

Do tego wszystkiego niewątpliwym plusem jest poprawa ogólna sylwetki. Korekcji ulega postawa naszego ciała. Zwiększa się wzajemny dystans kręgów i zmniejsza nacisk na krążki międzykręgowe. Efektem tego są znacznie zmniejszone dolegliwości związane z bólem pleców, barków, szyi czy karku, a dyski są lepiej ochronione. W nawyk również wejdzie nam utrzymanie ciała w poprawnej postawie.

Niebywałym skutkiem praktykowania jogi jest jej wpływ na mózg. Zostało to potwierdzone naukowo, że poprzez jogę zwiększa się ilość istoty szarej w naszym mózgu. Dzięki temu wzrasta nasza tolerancja na ból i łagodzą się dolegliwości wywołane przez chroniczny ból.

W temacie jogi nie można również zapomnieć o jej wpływie na nasze ciśnienie. Praktykując taką formę aktywności zwiększamy ukrwienie, a co za tym idzie – dotleniamy odpowiednio tkanki. Ułatwia to utrzymanie ciśnienia na odpowiednim poziome, a koncentrując się na spokojnym oddechu (w jednej z form jogi) ułatwiamy zachowanie stałego rytmu serca.

Innymi równie ważnymi pozytywami jogi jest na pewno zmniejszone ryzyko zawału serca, miażdżycy, udaru, cukrzycy czy otyłości. Ponadto z pewnością poprawisz metabolizm, a co za tym idzie będziesz miał swoją wagę pod kontrolą. Zmniejszone jest tutaj również ryzyko zachorowania na wszelkie choroby żołądkowo-jelitowe. Więcej na http://jogawroclaw.pl

Wpływ jogi na umysł

Nie od dziś wiadomo, że uprawianie jogi pozytywnie wpływa nie tylko na ciało, ale również na umysł. Z tą praktyką wyciszysz system nerwowy, a co za tym idzie zyskasz znaczną stabilność emocjonalną, psychiczną oraz dystans do świata i otoczenia. Joga jest niezwykle pożyteczna szczególnie dla kobiet. Dzięki niej odpowiedniemu balansowi ulega gospodarka hormonalna kobiet, co jest niezwykle skuteczne szczególnie przy bólach miesiączkowych.

O Artykuł zewnętrzny

Leave a comment

Your email address will not be published.


*