Zakupy przez internet? Sprawdź jak powinien wyglądać idealny sklep internetowy!

Sprzedaż towarów drogą internetową z roku na rok wzrasta. Coraz więcej przybywa sklepów internetowych. Można powiedzieć, że jest to dość młoda branża, która rozwija się w dynamicznym tempie. Co powoduje, że niektóre serwisy e-commerce są przyjazne dla klienta, a inne nie? Na co zwraca potencjalny klient, poszukując idealnego sklepu online.

Co powinien posiadać idealny sklep internetowy?

1. Atrakcyjna szata wizualna

Jedną z najważniejszych kwestii na którą zwracamy uwagę, to oczywiście wygląd sklepu internetowego. Szata wizualna oraz grafika, to jest to, co przykuwa nasz wzrok.
Wygląd witryny, która robi wrażenie zaciekawia użytkownika i istnieje duże prawdopodobieństwo, że internauta od razu jej nie opuści. Idealną cechą e-sklepu jest minimalistyczny design z dużymi grafikami i z przykuwającymi uwagę sloganami lub nagłówkami. Ważnym elementem witryny jest również tzw. mega-menu w formie rozwijanej, która zawiera linki do polecanych produktów. Całość szaty graficznej powinna składać się z jednego lub dwóch kolorów przewodnich, reszta barw, to odcienie bieli, szarości lub czerni. Atrakcyjny wygląd podnoszą animowane elementy reklam. Z pewnością nowoczesny i atrakcyjny wygląd pod względem wizualnym przykuje wzrok nie jednego klienta.

2. Ważne podstrony – „O nas” oraz „Kontakt”

Tego typu podstrony, to standard każdego sklepu internetowego. Podstrona „O nas”, w prosty sposób przekazuje informacje o sprzedawcy i jakie produkty oferuje klientom. Natomiast zakładka kontaktu umożliwia, wysłanie zapytania poprzez formularz. Dane kontaktowe powinny być dobrze wyeksponowane.

3. Wsparcie online

Wsparcie klienta, gdy potrzebuje pomocy, to ważny priorytet każdego sklepu online. Wsparcie posiada różne formy pomocy. Popularną i dość rozpowszechnioną formą są tzw. „live czaty”. Umożliwiają one bezpośrednią komunikację podczas problemu i doradztwa. Jest to bardzo ważne, aby klient wiedział, że w każdym momencie może się zwrócić do specjalisty-konsultanta i otrzymać fachową poradę.

4. Wygodne płatności oraz możliwość zwrotu towaru

Podstawową sprawą dobrego e-shoppingu są dogodne i bezpieczne transakcje. Klient powinien posiadać wybór, w jaki sposób ma zamiar zapłacić za zmówiony towar.

Najczęściej stosowane formy transakcji w sklepie internetowym:

  • Tradycyjny przelew.
  • Płatność kartą kredytową.
  • Płatność przy odbiorze.
  • Płatność PayU.

Przy płatnościach on-line, wiarygodność oraz bezpieczeństwo transakcji gwarantuje certyfikat SSL.

Zakupy przez Internet niosą pewne ryzyko, ponieważ nie mamy dostępu do towaru, a e-zakupy odbywają się w wirtualnym świecie. Wiarygodny sprzedawca stosuje tzw. prawo Internetu, w którym określa jasno sprecyzowany regulamin dotyczący zwrotów i reklamacji. Jeżeli jest on dostępny i elastyczny, każdy klient skorzysta z ofert takiego serwisu. Prestiż e-sklepu gwarantuje bezpieczne zakupy, gdzie w każdej chwili możemy zwrócić towar uszkodzony, wybrakowany lub nie spełnia naszych oczekiwań. Z takiej oferty będzie korzystał każdy klient.

5. Recenzje i opinie klientów

Szukając wybranego towaru, każdy z nas chciałby poznać opinie, co sądzą inni o danym produkcie. Są one bardzo ważne z naszego punktu widzenia. Dzięki temu możemy odfiltrować towar, który się nie sprawdza lub potwierdzić wybór produktu, który posiada pozytywną recenzję. Opinie stanowią dowody klientów, które są odbierane pozytywnie lub negatywnie przez innych użytkowników serwisu. Dlatego sklepy internetowe powinny dbać o korzystny wynik dla obojga stron.

1 Komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*