Jak skorzystać z live streamingu w marketingu?

Duże korporacje, jak i mniejsze przedsiębiorstwa zaczęły coraz częściej korzystać z videomarketingu. Jeżeli wykorzystasz kreatywnie formę wideo, możesz uzyskać naprawdę sporą grupę klientów. Istnieje takie popularne określenie jak viral. Jest to po prostu ciekawe wideo, które rozchodzi się po świecie niczym wirus. Do tego powinno dążyć chyba każde przedsiębiorstwo, które zainteresowane jest marketingiem z wykorzystaniem wideo.

Bardzo przydatne w takim przypadku może być transmisja na żywo. Pomaga ona zdobyć potencjalnych Klientów, przykuwając na siebie uwagę. Dzięki nowym aplikacjom oraz istniejącym już portalom społecznościowym możliwe jest zrealizowanie takiej transmisji w prosty sposób. W ten sposób można w świetny sposób odróżnić się od konkurencji i zdobyć większe zasięgi.

Jaką aplikację do tego wykorzystać?

Periscope to ciekawa aplikacja od Twittera, która umożliwia streaming video wydarzeń na żywo, właśnie na tym portalu. Dzięki temu użytkownik może w każdej chwili rozpocząć transmisję swojego wydarzenia. Autor może również udostępnić możliwość do powrotu do filmu, dzięki funkcji replay.

Facebook Live Video pewnie jak się domyślacie, umożliwia streamowanie właśnie na Facebooku. Wcześniej była to opcja dostępna tylko dla fanpage’ów zweryfikowanych, jednak od jakiegoś już czasu jest to funkcja dostępna dla wszystkich użytkowników. Taka forma aktywności na na profilach jest o wiele bardziej angażująca niż standardowe wpisy.

Największy gigant wideo w sieci również oferuje prowadzenie transmisji na żywo. Mowa tutaj o YouTube, który umożliwia każdemu użytkownikowi, który posiada kanał na streamowanie. Poprzez czat na żywo możesz podtrzymywać stale kontakt ze swoimi oglądającymi. Istnieje również możliwość udostępnienia linku do transmisji, przez co możesz dodatkowo zwiększyć zasięgi swojego streama. Taka transmisja jest zapisywana automatycznie, dzięki czemu każda osoba chcąca powrócić do wideo, albo obejrzeć go po jakimś czasie, będzie mogła to zrobić!

W jaki sposób można wykorzystać transmisje do marketingu?

Bez wątpienia transmisje na żywo są coraz częściej stosowane w marketingu. Nic w tym dziwnego, ponieważ dzięki temu można jeszcze bardziej zaangażować widzów oraz zwiększyć swoje zasięgi. Jednak do czego możemy to wykorzystać?

Oczywiście największym plusem transmisji na żywo będzie relacjonowanie wydarzeń. Możesz bez problemu transmitować całość wydarzenia lub jego wybrane fragmenty. Wybierasz kanał do streamingu, udostępniasz link i możesz cieszyć się transmisją na żywo z koncertu, konferencji czy innych ciekawych wydarzeń.

Webinar to również kolejna, bardzo ciekawa forma wykorzystania transmisji na żywo. Dzięki wykorzystaniu czatu na żywo możesz komunikować się bezpośrednio z oglądającymi. Daje to niesamowite możliwości podczas szkoleń, które nie muszą być już więcej prowadzone stacjonarnie.

Streamowanie jest również bardzo pomocne przy budowaniu własnej marki osobistej. Idealnym przykładem są tutaj gwiazdy, aktorzy i celebryci, którzy stale podtrzymują kontakt ze swoimi fanami. Dzielą się oni na żywo fragmentami swojego życia, przez co jeszcze bardziej angażują swoich widzów.

Ostatnim, ale nie mniej ważnym sposobem jest relacjonowanie akcji promocyjnych. W ten sposób możesz pokazać swoje produkty w czasie rzeczywistym i odpowiedzieć na pytania każdego zainteresowanego. Jest to idealne rozwiązanie na zachęcenie większego grona osób swoimi produktami.

Avatar

O

Jestem pasjonatką dosłownie wszystkiego co kobiece i chcę się dzielić swoją wiedzą w tym zakresie. Udzielam moim czytelniczkom różnego rodzaju porad na kwestie, które je interesują. Nierzadko poruszam także tematy tabu.

Avatar
Jestem pasjonatką dosłownie wszystkiego co kobiece i chcę się dzielić swoją wiedzą w tym zakresie. Udzielam moim czytelniczkom różnego rodzaju porad na kwestie, które je interesują. Nierzadko poruszam także tematy tabu.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*